이용약관
약관
제 1장 총칙
제 1조 [목적]
이 약관은 “씨에이아카데미”(이하 “사업자”)가 웹사이트 및 패밀리 웹사이트를 통하여 온라인으로 제공하는 이러닝서비스의 이용과 관련하여 “사업자”와 “회원”사이에 권리 의무 및 책임사항을 규정하는 것을 목적으로 합니다.
제 2조 [용어의 정의]
이 약관에서 사용하는 용어의 정의는 다음과 같습니다.
① “사업자”라 함은 “이러닝서비스”를 제공하는 자를 말합니다.
② “회원” 라 함은 “사업자”의 웹사이트에 접속하여 이러닝 이용계약을 체결하여 “이러닝서비스”를 이용하는 자를 말합니다.
③ “비회원”이라 함은 “웹사이트”에 접속하였으나 본 약관에 동의하지 않음으로써 “아이디”를 부여받지 못한 자를 말합니다.
④ “이용자”라 함은 “웹사이트”에 접속하여 본 약관에 따라 “사업자”가 제공하는 “콘텐츠” 등 “이러닝서비스”를 이용하는 “회원” 및 “비회원”을 말합니다.
⑤ “이러닝콘텐츠”라 함은 전자적 방식으로 처리된 부호·문자·도형·색채·음성·음향·이미지·영상 등으로 제작된 교육용 콘텐츠를 말합니다.
⑥ “이러닝서비스” 또는 “서비스”라 함은 “이러닝콘텐츠” 및 이에 부수하여 제공되는 각종 학습자료, 수험정보 등 교육서비스 일체를 말합니다.
⑦ “아이디(ID)”라 함은 “회원”의 식별과 서비스 이용을 목적으로 “회원”이 정하고 “사업자”가 승인하는 부호·문자·숫자 등의 조합을 말합니다.
⑧ “비밀번호(PASSWORD)”라 함은 “아이디”와 일치되는 “회원”임을 확인하고 충분한 비밀성을 유지할 수 있도록 “회원”이 정한 부호·문자·숫자 등의 조합을 말합니다.
⑨ “패키지”라 함은 “사업자”가 “회원”에게 할인 혜택을 부여하기 위해 여러 개의 강의를 하나로 묶어 결제할 수 있도록 한 “콘텐츠”를 말합니다.
⑩ “개인정보”라 함은 생존하는 개인에 관한 정보로서 해당 정보에 포함되어 있는 성명, 주민등록번호 등의 사항에 의하여 해당 개인을 식별할 수 있는 정보를 말합니다.
⑪ “게시물”이라 함은 “이용자”가 “웹사이트”에 게재한 글, 이미지, 각종 파일 및 링크, 각종 댓글 등의 정보를 의미합니다.
제 3조 [약관의 명시와 개정]
① “사업자”는 이 약관의 내용과 상호, 영업소 소재지, 대표자의 성명, 사업자등록번호, 연락처(전화, 팩스, 전자우편 주소 등) 등을 이용자가 알 수 있도록 “서비스”의 초기화면에 게시합니다.
② “사업자”는 정보통신망이용촉진에관한법률, 약관의규제에관한법률, 평생교육법, 소비자보호법 등의 관련법을 위배하지 않는 범위에서 이 약관을 개정할 수 있습니다.
③ “사업자”가 약관을 개정할 경우에는 적용일자 및 개정사유를 명시하여, 개정 전 약관과 함께 적용일 7일 전부터 회사 웹사이트에서 확인할 수 있도록 게시하며, 기존 “회원”에게는 변경될 약관, 적용일자 및 변경사유(중요내용에 대한 변경인 경우 이에 대한 설명을 포함)를 전자운편주소 또는 팝업창, 유ㆍ무선 등의 방법으로 통지할 수 있습니다.
④ 사업자가 전항에 따라 개정 약관을 공지 또는 통지하면서 회원에게 7일 기간 내 의사표시 하지 않으면 의사표시가 표명된 것으로 본다는 뜻을 명확하게 공지 또는 통지하였음에도 회원이 명시적으로 거부의 의사표시를 하지 않는 경우에는 회원이 개정약관에 동의한 것으로 합니다.
⑤ 회원이 개정약관의 적용에 동의하지 않는 경우 사업자는 개정약관의 내용을 적용할 수 없으며, 이 경우 회원은 이용계약을 해지할 수 있습니다. 단, 기존 약관을 적용할 수 없는 특별한 사정이 있는 경우에는 회사도 이용계약을 해지할 수 있습니다.
제 2장 회원가입
제 4조 [회원가입의 신청]
① 회원가입은 “이용자”가 약관 동의 및 회원가입 신청을 하고, “사업자”가 “이용자”의 위 신청을 승낙함으로써 이루어집니다.
② 전 항의 규정에 따라 회원가입을 할 때에는 “사업자”가 제공하는 “이러닝서비스”의 원활한 이용을 위해서 필요한 “개인정보”를 제공해야 합니다.
제 5조 [회원가입 신청에 대한 승낙]
① “사업자”는 “이용자”의 회원가입 신청에 대하여 승낙함을 원칙으로 합니다. 다만, “사업자”는 신청자가 다음 각 호에 해당하는 신청에 대하여는 승낙을 하지 않을 수 있으며, 승낙 이후라도 취소할 수 있습니다.
-이름이 실명이 아닌 경우
-다른 사람의 명의 또는 개인정보를 도용하는 경우
-허위의 정보를 제공하는 경우
-중복된 아이디를 사용하는 경우
-사업자가 제시하는 회원가입 신청양식에 관련 내용을 기재하지 않은 경우
-이전에 사업자 이용약관 또는 관계법령을 위반하여 회원자격이 상실되었던 경우
-본 약관 제19조[회원의 의무]를 위반하는 경우
-사회의 안녕질서 혹은 미풍양속을 저해할 수 있는 목적으로 신청한 경우나 타인을 명예훼손하거나 비방하거나 모욕하는 경우
-기타 본 약관 및 관계법령을 위반하는 경우
② “사업자”가 회원가입을 거절하는 경우 신청자에게 이를 알립니다.
③ “사업자”는 다음 각 호에 해당하는 경우에는 그 사유가 해소될 때까지 승낙을 유보할 수 있습니다.
이러닝서비스 관련 설비의 용량이 부족한 경우
기술상 또는 업무 수행상 지장이 있는 경우
기타 합리적인 이유가 있는 경우로서”사업자”가 필요하다고 인정하는 경우
제 6조 [만 14세 미만 미성년자에 관한 특칙]
① 만 14세 미만의 “이용자”는 개인정보의 수집 및 이용목적을 충분히 숙지하고 부모 등 법정대리인의 동의를 얻은 후에 회원가입 신청을 하고 본인의 개인정보를 제공하여야 합니다.
② “사업자”는 부모 등 법정대리인의 동의에 대한 확인절차를 거치지 않은 만 14세 미만 “이용자”에 대하여는 회원가입을 불허 또는 취소합니다.
③ 만 14세 미만의 “이용자”의 부모 등 법정대리인은 아동에 대한 개인정보의 열람, 정정, 갱신을 요청하거나 회원가입에 대한 동의를 철회할 수 있으며, 이 경우 “사업자”는 지체 없이 필요한 조치를 취해야 합니다.
제 7조 [회원정보의 변경]
① “회원”은 회사 웹사이트 “정보수정” 페이지에서 언제든지 자신의 개인정보를 열람하고 수정할 수 있습니다.
② “”사업자는 “회원”이 개인정보 변경사항을 수정하지 않거나, “사업자”에 알리지 않아 발생한 불이익에 대해서는 책임지지 않습니다.
제 8조 [회원의 아이디와 비밀번호 관리에 관한 주의의무]
① “회원”의 “아이디”와 “비밀번호”에 관한 관리책임은 “회원”에게 있으며, 이를 제3자가 이용하도록 해서는 안 됩니다.
② “회원”은 “아이디” 및 “비밀번호”가 도용되거나 제3자에 의해 사용되고 있음을 인지한 경우에는 이를 즉시 “사업자”에 통지해야 합니다.
③ 사업자는 전항의 경우 회원의 개인정보보호 및 기타 이러닝서비스 부정이용행위 방지 등을 위하여 회원에게 비밀번호의 변경 등 필요한 조치를 요구할 수 있으며, 회원은 회사의 요구가 있는 즉시 요청에 성실히 응해야 합니다.
④ 사업자는 회원이 본 조 제2항 및 제3항에 따른 의무를 성실히 이행하지 않아 발생한 불이익에 대하여 책임지지 않습니다.
⑤ 사업자는 회원의 “아이디”가 개인정보 유출 우려가 있거나, 반사회적 또는 공서양속에 어긋나거나 회사 및 회사의 운영자로 오인한 우려가 있는 경우, 해당 “아이디”의 이용을 제한할 수 있습니다.
제 9조 [회원 탈퇴와 자격 제한 및 상실]
① “회원”은 언제든지 이러닝서비스 이용을 중단하고 탈퇴할 수 있습니다.
② “회원”이 다음 각 호의 부정이용 행위를 하는 경우, “회사”는 회원자격을 제한 또는 정지시킬 수 있습니다.
-동일한”아이디”로 2대 이상의 PC, 모바일 등 전자통신기기에서 동시접속이 발생하는 경우
-자신의”아이디” 및 “이러닝콘텐츠”를 타인이 이용하도록 하는 경우
-자신의”아이디” 및 “이러닝콘텐츠”를 타인에게 판매·대여하거나 이를 광고하는 경우
-“이러닝콘텐츠”를 복제하는 경우
-기타 관계법령에 위배되는 행위를 한 경우
③ 회원자격의 제한·정지 후에도 “회원”이 동일한 행위를 반복하거나 30일 이내에 그 사유를 시정하지 아니하는 경우, “회사”는 회원자격을 상실시킬 수 있습니다.
④ “사업자”는 회원자격을 상실시키는 경우, 회원등록을 말소하고 “아이디”를 삭제합니다. “회사”는 “회원”에게 이를 통지하고, 회원등록 말소 전에 최소한 30일 이상의 기간을 정하여 소명할 기회를 부여합니다.
제 3장 이러닝서비스 이용계약
제 10조 [이러닝서비스 내용 등 거래조건에 관한 정보의 제공]
“사업자”는 다음 각 호의 해당하는 사항을 콘텐츠 또는 그 포장에 표시합니다.
콘텐츠의 명칭, 종류, 내용, 이용기간
콘텐츠의 가격(가격이 결정되지 아니한 경우에는 그 결정의 구체적인 방법), 지급 방법, 지급 시기
청약의 철회 및 계약 해지의 기한, 행사 방법, 효과에 관한 사항
제 11조 [이러닝서비스 이용요금]
① 유료 “서비스”의 이용 요금 및 결제 방식은 해당 “서비스” 및 결제 페이지에 명시되어 있는 내용에 따릅니다.
② “포인트”또는 “쿠폰”이라 함은 “사업자”가 “회원”에게 혜택을 주기 위해 운영하는 가상의 지불수단을 말하며, “회사”는 “포인트”에 관한 정책을 “회사” 운영 상황에 따라 변경할 수 있으며 이를 “웹사이트”에 게시합니다.
제 12조 [ 이러닝서비스 이용계약의 성립과 절차]
- “이러닝서비스” 이용계약은 “회원”가 “사업자”의 이러닝서비스에 대하여 이용신청을 하고, “사업자”가 이를 승인함으로써 체결됩니다.
- “사업자”는 “사업자”에서 규정한 결제 방법을 사용하여 “신청자”가 이용 요금을 납입한 사실이 확인되면 지체 없이 그 유료 “이러닝서비스” 이용 신청을 승인합니다.
③ “사업자”는 다음 각 호에 해당하는 경우 전 항의 승인을 제한할 수 있고 그 사유가 해소될 때까지 승인을 유보할 수 있습니다.
유료”서비스” 이용 요금을 납입하지 않은 경우
유료”서비스” 신청 금액 총액과 납입 금액 총액이 일치하지 않는 경우
기타 합리적인 이유가 있는 경우로서”회사”가 필요하다고 인정하는 경우
④ “사업자”는 전 항에 의하여 유료 “서비스” 이용 신청의 승인을 제한하거나 유보하는 경우 이를 그 “신청자”에게 알려야 합니다.
제 13조 [수강 기간의 경과]
“사업자”가 유료 “서비스” 이용을 승인한 후 “회원”이 수강을 시작하지 않았거나 수강 도중 정지하여 두었다 하더라도 “콘텐츠”의 포장 또는 “웹사이트”상에 게시한 일정 기간 경과 후에는 그 수강 기간이 자동 진행됩니다.
제 14조 [과오금]
① “사업자”는 과오금이 발생한 경우 이용대금의 결제와 동일한 방법으로 과오금 전액을 환급합니다. 다만, 동일한 방법으로 환급이 불가능할 때는 이를 사전에 고지하고, “회원”의 선택에 따라 과오금을 환급합니다.
② “사업자”의 책임 있는 사유로 과오금이 발생한 경우 “회사”는 계약비용, 수수료 등에 관계없이 과오금 전액을 환급합니다. 다만, “회원”의 책임 있는 사유로 과오금이 발생한 경우, 과오금의 환급에 소요되는 비용은 합리적인 범위 내에서 “회원”이 부담합니다.
③ “사업자”는 “회원”이 주장하는 과오금에 대해 환급을 거절할 경우에 정당하게 이용대금이 부과되었음을 입증합니다.
④ “사업자”는 과오금에 대하여 제1항부터 제3항까지에서 정하고 있는 사항 이외의 것에 대해서는 콘텐츠이용자보호지침에 따라 환급처리합니다.
제 15조 [이러닝서비스의 제공과 중지·중단]
① “사업자”는 컴퓨터 등 정보통신설비의 보수ㆍ점검ㆍ교체ㆍ고장ㆍ통신두절 또는 운영상 상당한 이유가 있는 경우 “이러닝서비스”의 제공을 일시적으로 중지할 수 있습니다.
② “사업자”는 「소비자분쟁해결기준」에 따라 “이러닝서비스”의 중지·장애로 인한 “이용자”의 피해를 보상합니다.
③ “사업자”는 사업의 포기, 사업종목의 전환, 업체 간의 통합 등의 이유로 “이러닝서비스”를 제공할 수 없게 되는 경우(서비스 중단)에는 “이용자”에게 그 사실을 통지하고, 통지한 날로부터 7 영업일 이내에 “이용자”의 이용금액을 공제하고 이용대금을 환불합니다.
제 16조 [이러닝서비스의 변경, 영업양도 등]
- “사업자”는 상당한 운영상 또는 기술상의 필요가 있는 경우에 “이용자”에게 제공되고 있는 “이러닝서비스”의 이용방법ㆍ이용시간을 변경할 수 있습니다. 이 경우 “사업자”는 변경일시내용·사유 등을 7일 이상 해당 “이러닝서비스” 초기화면에 게시합니다.
- “사업자”는 상당한 운영상 또는 기술상의 필요가 있는 경우에 “이용자”에게 제공되고 있는 “이러닝서비스”의 영업을 양도할 수 있습니다. 이 경우 “사업자”는 변경일시내용·사유 등을 7일 이상 해당 “이러닝서비스” 초기화면에 게시합니다
- 제1, 2항의 경우에 “이용자”는 계약을 해지할 수 있습니다.
제 17조 [게시물의 삭제 등]
① “사업자”는 운영하는 게시판 내의 게시물이 다음 각 호의 1에 해당한다고 판단되는 경우에 사전통지 없이 삭제할 수 있습니다.
-특정인이나 사업자를 비방하거나 명예를 손상시키는 내용을 포함한 경우
-공공질서 및 미풍양속에 위반되는 내용을 포함한 경우
-사업자의 저작권, 제3자의 저작권 등 기타 권리를 침해하는 내용을 포함한 경우
-사업자에서 규정한 게시기간을 초과한 경우
-본 약관 및 관계법령에 위반된다고 판단되는 경우
② “사업자”가 게시판 등에 게시된 정보로 인하여 법률상·사회상 이익이 침해된 자는 “사업자”에게 당해 정보의 삭제 또는 반론 게시물의 게재를 요청할 수 있습니다. 이 경우 “사업자”는 지체 없이 필요한 조치를 취하고, 처리결과를 요청한 “이용자”에게 통지합니다.
제 18조 [저작권]
- 사업자가 제공하는 모든 콘텐츠에 대한 저작권은 사업자에게 있습니다.
- 회원은 사업자가 제공하는 서비스를 이용함으로써 얻은 정보를 사업자의 사전 승낙없이 녹화ㆍ복제ㆍ편집ㆍ전시ㆍ전송ㆍ배포ㆍ판매ㆍ방송ㆍ공연하는 등의 행위로 저작권을 침해 하여서는 안됩니다.
③ 추가적인 불법공유 행위 적발시 형사 고발 조치 가능합니다.
제 19조 [개인정보보호]
- 사업자는 회원의 개인정보보호를 중요시 하며, 회원이 사업자의 이러닝서비스를 이용함과 동시에 온라인상에서 사업자에게 제공한 개인정보의 철저한 보호를 위하여 최선을 다하고 있습니다.
② 개인정보보호와 관련된 자세한 사항은 회사 웹사이트에서 전자적 표시형태로 제공되는 개인정보취급방침에서 확인하실 수 있습니다.
제 4장 이러닝서비스 이용계약의 청약철회, 해제·해지 및 환불
제 20조 [회원의 7일내 청약철회]
① “사업자”와 “콘텐츠”의 이용 계약을 체결한 “회원”은 “이러닝서비스” 이용 승인일로부터 7일 이내에 청약철회를 할 수 있습니다.
② 청약철회권은 다음 각 호의 어느 하나에 해당할 경우 행사할 수 없습니다.
-“회원”에게 책임이 있는 사유로 재화 등이 멸실되거나 훼손된 경우
-“회원”의 사용 또는 일부 소비로 재화 등의 가치가 현저히 감소한 경우
-시간이 지나 다시 판매하기 곤란할 정도로 재화 등의 가치가 현저히 감소한 경우
-복제가 가능한 재화 등의 포장을 훼손한 경우
③ 회원이 구매한 강의를 수강하였거나, 컴퓨터, 노트북, 테블릿PC 등 학습용 전자기기로 강의 파일이나 자료를 열거나 다운로드 받거나 우편, 전자메일 등으로 받은 경우 위 2 항 제 4 호에 해당하여 회원은 청약철회를 할 수 없습니다.
- 회원이 청약철회를 한 경우, 사업자는 회원으로부터 재화 등을 반환받은 날부터 7일 영업일 이내에 재화 등의 이용금액을 공제(기간제 정액상품, 패키지할인강좌 등의 이용 시간 기준의 원격 학습에 의한 수강의 경우 강좌구매일을 기준으로 이용일수에 해당하는 이용금액을 공제하고, 학습회차 기준의 원격학습에 의한 수강의 경우 전체강좌 수를 기준으로 수강(다운로드)한 강좌 수에 해당하는 이용금액을 공제합니다)한 나머지 이용대금을 환불합니다.
- 회원이 청약철회를 한 경우 강좌 수강을 위해 회사로부터 공급받은 재화 등을 반환하여야 하며, 해당 비용은 회원이 부담합니다.
제 21조 [회원의 청약철회 불가시의 환불]
① 회원은 고객센터를 통한 전화, 홈페이지 게시판 등의 방법을 통하여 회사에 환불의 의사를 표시하여야 하며, 회사는 환불 요청을 접수하고 회원의 요청과 환불 규정 확인 후 본 약관에 정한 바에 따라 환불해 드립니다.
- 강의파일을 열거나 컴퓨터, 노트북, 테블릿PC, 스마트폰 등 학습용 전자기기로 강의 파일을 열거나 다운로드 받거나 우편이나 전자메일 등으로 자료를 받은 행위는 해당 과정을 수강한 것으로 간주합니다.
③ 환불시에는 회원이 이미 수강한 상품의 정가를 기준으로 공제하고 나머지 금액만 환불함을 원칙으로 합니다.
제 22조 [환불 기준]
① 강좌의 환불기준
사업자는 아래 환불기준을 적용하여 반환사유가 발생한 날부터 7 영업일 이내에 회원에게 환불을 하기로 합니다.
온라인 강좌 등에 대해 다음과 같은 환불규정을 적용합니다.
– 환불: 결제일로부터 7일 이내에 환불이 가능합니다.
※ 강의파일을 열거나 다운로드 받거나 컴퓨터, 노트북, 테블릿PC, 스마트폰 등 학습용 전자기기로 강의 파일이나 자료를 열거나 다운로드 받거나 자료를 우편, 전자메일 등 어떠한 방법으로 받는 등의 행위는 해당 과정을 수강한 것으로 간주하여 환불이 불가능 합니다.
② 특별강좌
특별강좌는 이벤트성 강좌, 비정규 강좌, 특별기획 강좌 등을 말하는 것으로서 여기에는 별도의 수강 취소, 변경 및 환불규정이 적용될 수 있습니다.
③ 아이디 및 수강 공유시 회원 자격이 박탈되며, 환불이 불가 합니다.
제 23조 [환불 대상 강좌의 변경과 강제탈퇴 시 환불]
① 환불조건에 부합하는 강좌를 타 강좌로 변경하는 경우, 직접변경은 불가능하며 환불과 동일한 조건으로 환불처리 후 재신청 하거나 고객센터로 문의하여야 합니다.
② 회원이 관계법령 및 본 약관의 규정을 위반하여 사업자로부터 강제탈퇴 처리가 되는 경우에는 본 조의 환불규정이 적용되지 않습니다.
제 24조 [환불방법]
- “사업자”가 “이용자”에게 이용대금 등을 환불하는 경우에는 원칙적으로 “이용자”가 대금을 결제한 때와 동일한 수단이나 대체적인 방법으로 환불합니다.
② 동일한 수단으로 환급이 불가능할 경우에는 그 사유와 다른 환급수단을 사전에 고지합니다.
제5장 손해 배상 등
제 25조 [손해배상]
회원이 본 약관의 규정을 위반하여 회사 또는 제 3자에게 손해가 발생하게 되는 경우, 약관을 위반한 회원은 사업자 및 제 3자에게 발생한 손해를 배상할 책임이 있습니다.
제 26조 [회사의 면책조항]
① “사업자”는 천재지변 또는 이에 준하는 불가항력으로 인하여 “이러닝서비스”를 제공할 수 없는 경우에는 “이용자”에게 발생한 손해에 대하여 책임을 지지 않습니다.
② “사업자”는 “이용자”의 사유로 인한 “이러닝서비스” 이용 장애에 대하여 책임을 지지 않습니다.
③ “사업자”는 “이용자” 또는 제3자가 게시판에 게재한 정보, 자료, 사실의 신뢰도, 정확성 등의 내용에 대하여 책임을 지지 않습니다.
- “사업자”는 “이용자” 상호간 또는 “이용자”와 제3자 간에 “이러닝서비스”를 매개로 하여 발생한 분쟁 등에 대하여 책임을 지지 않습니다.
- 만약 이용자 사업자나 강사에게 배상, 보상을 요구 할 경우 그 금액은 이용자의 실제 수강료를 한도로 합니다.
- 만약 사업자가 이용자에게 배상, 보상을 하게 될 경우 그 금액은 이용자의 실제 수강료를 한도로 합니다.
제 27조 [분쟁의 해결]
- “사업자”는 “이용자”가 제기하는 의견이나 불만에 대하여 적절하고 신속하게 처리하고, 그 결과를 통지합니다. 다만, 신속한 처리가 곤란한 경우에 “사업자”는 “이용자”에게 그 사유와 처리일정을 통보합니다.
- “사업자”는 “이용자”가 제기한 의견 등이 정당하지 않음을 이유로 처리하지 않은 경우 이의 사유를 통보합니다.
제 28조 [재판관할]
- “사업자”와 “이용자”간의 “콘텐츠” 이용계약에 관한 분쟁은 서울중앙지방법원의 전속관할로 합니다.
- 사업자와 이용자는 먼저 합의로 분쟁을 해결하기로 노력하고 합의가 되지 않는 경우 법원에 조정절차를 먼저 신청하여야 합니다.
제29조 [개별 약관]
① 이 약관은 “사업자”와 “이용자”간에 성립되는 서비스이용계약의 기본 약정입니다. “사업자”는 필요한 경우 특정 서비스에 관하여 적용될 사항(이하 “개별약관”이라고 합니다)을 정하여 미리 공지할 수 있습니다. 회원이 이러한 개별약관에 동의하고 특정 서비스를 이용하는 경우에는 개별약관이 우선적으로 적용되고, 이 약관은 보충적인 효력을 갖습니다.
② “사업자”는 필요한 경우 서비스 이용과 관련된 세부적인 개별내용(이용정책 등)을 정하여 사이트 등을 통하여 공지할 수 있습니다.
제30조 [개별 약관, 특약]
“이용자”는 강의의 구체적인 내용과 관련하여 계약책임, 손해배상책임 등 일체의 민사, 형사 등 법적인 책임을 청구하지 아니하며 사업자 및 강사는 이에 대하여 책임을 지지 않습니다.
- 강의 및 자료는 미국 변호사 시험을 공부하는 데 도움이 되는 자료입니다. 실제 시험문제를 정확히 예측하기 위해 고안된 것이 아닙니다. 강의내용과 자료내용이 실제 시험에 출제된다는 보장, 보증은 없습니다.
- 강의와 자료의 내용과 실제 시험 출제자의 의견과 다를 수 있으며 법령이나 판례 변화, 다양한 학설 등에 따라서 정답이나 결론이 다를 수 있습니다.
- 강의 내용, 강사의 설명, 자막 등에 오류나 법령개정 전, 판결변경 전의 내용이 포함될 수 있습니다.
이용자는 강의내용의 오류 등을 발견한 경우 이를 사업자에게 알리고 “사업자”는 이를 인지한 경우 영상, 자막, 게시판 등을 이용하여 이를 수정, 개선하기 위한 노력을 다하여야 합니다.
이용자”는 위 사항을 인지하고 이해하였으며 동의합니다. ( o )
[부칙] 본 이용약관은 2025년 4월 1일부터 시행합니다.
개인정보처리방침
제 1 조 ( 개인정보의 처리목적 )
사업자는 다음의 목적을 위하여 개인정보를 처리합니다.
처리하고 있는 개인정보는 다음의 목적 이외의 용도로는 이용되지 않으며, 이용 목적이 변경되는 경우에는 개인정보 보호법 제 18 조에 따라 별도의 동의를 받는 등 필요한 조치를 이행할 예정입니다.
- 홈페이지 회원 가입 및 관리
회원 가입의사 확인, 회원제 서비스 제공에 따른 본인 식별 ㆍ 인증, 회원자격 유지 ㆍ 관리, 제한적 본인확인제 시행에 따른 본인확인, 서비스 부정이용 방지, 만 14 세 미만 아동의 개인정보 처리시 법정대리인의 동의여부 확인, 각종 고지 ㆍ 통지, 고충처리 등을 목적으로 개인정보를 처리합니다.
- 재화 또는 서비스 제공
물품배송, 서비스 제공, 계약서 청구서 발송, 콘텐츠 제공, 맞춤서비스 제공, 본인인증, 연령인증, 요금결제 ㆍ 정산, 채권추심 등을 목적으로 개인정보를 처리합니다.
- 고충처리
민원인의 신원 확인, 민원사항 확인, 사실조사를 위한 연락 ㆍ 통지, 처리결과 통보 등의 목적으로 개인정보를 처리합니다.
제 2 조 ( 개인정보의 처리 및 보유기간 )
- 사업자는 법령에 따른 개인정보 보유 ㆍ 이용기간 또는 정보주체로부터 개인정보를 수집시에 동의받은 개인정보 보유 ㆍ 이용기간 내에서 개인정보를 처리 ㆍ 보유합니다.
② 각각의 개인정보 처리 및 보유 기간은 다음과 같습니다.
- 홈페이지 회원 가입 및 관리 : 사업자 / 단체 홈페이지 탈퇴시까지
다만, 다음의 사유에 해당하는 경우에는 해당 사유 종료시까지
1) 관계 법령 위반에 따른 수사 ㆍ 조사 등이 진행중인 경우에는 해당 수사 ㆍ 조사 종료시까지
2) 홈페이지 이용에 따른 채권 ㆍ 채무관계 잔존시에는 해당 채권 ㆍ 채무관계 정산시까지
- 재화 또는 서비스 제공 : 재화 ㆍ 서비스 공급완료 및 요금결제 ㆍ 정산 완료시까지
다만, 다음의 사유에 해당하는 경우에는 해당 기간 종료시까지
1) 「 전자상거래 등에서의 소비자 보호에 관한 법률 」 에 따른 표시 ㆍ 광고, 계약내용 및 이행 등 거래에 관한 기록
– 표시 ㆍ 광고에 관한 기록
– 계약 또는 청약철회, 대금결제, 재화 등의 공급기록
– 소비자 불만 또는 분쟁처리에 관한 기록 : 3 년
2) 「 통신비밀보호법 」 제 41 조에 따른 통신사실확인자료 보관
– 가입자 전기통신일시, 개시 ㆍ 종료시간, 상대방 가입자번호, 사용도수, 발신기지국 위치추적자료 : 1 년
– 컴퓨터통신, 인터넷 로그기록자료, 접속지 추적자료 : 3 개월
제 3 조 ( 개인정보의 제 3 자 제공 )
- 사업자는 정보주체의 개인정보를 제 1 조 ( 개인정보의 처리 목적 ) 에서 명시한 범위 내에서만 처리하며, 정보주체의 동의, 법률의 특별한 규정 등 개인정보 보호법 제 17 조에 해당하는 경우에만 개인정보를 제 3 자에게 제공합니다.
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③ 위탁업무의 내용이나 수탁자가 변경될 경우에는 지체없이 본 개인정보취급방침을 통하여 공개하도록 하겠습니다.
제 5 조 ( 정보주체의 권리 ㆍ 의무 및 행사방법 )
① 정보주체는 사업자에 대해 언제든지 다음 각 호의 개인정보 보호 관련 권리를 행사할 수 있습니다.
- 개인정보 열람요구
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- 삭제요구
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④ 제 1 항에 따른 권리 행사는 정보주체의 법정대리인이나 위임을 받은 자 등 대리인을 통하여 하실 수 있습니다.
이 경우 개인정보 보호법 시행규칙 별지 제 11 호 서식에 따른 위임장을 제출하셔야 합니다.
- 정보주체는 개인정보 보호법 등 관계법령을 위반하여 사업자가 처리하고 있는 정보주체 본인이나 타인의 개인정보 및 사생활을 침해하여서는 아니됩니다.
제 6 조 ( 처리하는 개인정보 항목 )
사업자는 다음의 개인정보 항목을 처리하고 있습니다.
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– 필수항목: 성명, 아이디, 비밀번호, 비밀번호 힌트, 주소, 전화번호, 이메일주소, 학교 및 직장, 개인정보확인관련정보(DI)
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– 필수항목: 성명, 아이디, 비밀번호, 주소, 전화번호, 이메일주소, 신용카드번호 등 결제정보
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제 7 조 ( 개인정보의 파기 )
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③ 개인정보 파기의 절차 및 방법은 다음과 같습니다.
- 파기절차
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- 파기방법
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제8조(개인정보 보호책임자)
- 사업자는 개인정보 처리에 관한 업무를 총괄해서 책임지고, 개인정보 처리와 관련한 정보주체의 불만처리 및 피해구제 등을 위하여 아래와 같이 개인정보 보호책임자를 지정하고 있습니다.
▶ 개인정보 보호책임자
성명: 이인철
전화번호: 010-5226-2581
- 정보주체자는 사업자의 서비스(또는 사업)을 이용하시면서 발생한 모든 개인정보 보호 관련 문의, 불만처리, 피해구제 등에 관한 사항을 개인정보 보호책임자 및 담당부서로 문의하실 수 있습니다.
제9조(권익침해 구제방법)
정보주체는 아래의 기관에 대해 개인정보 침해에 대한 피해구제, 상담 등을 문의하실 수 있습니다.
<아래의 기관은 사업자와는 별개의 기관으로서, 사업자의 자체적인 개인정보 불만처리, 피해구제 결과에 만족하지 못하시거나 보다 자세한 도움이 필요하시면 문의하여 주시기 바랍니다>
▶ 개인정보 침해신고센터(한국인터넷진흥원 운영)
– 소관업무: 개인정보 침해사실 신고, 상담 신청
– 홈페이지: privacy.kisa.or.kr
– 전화: (국번없이) 118
– 주소: (138-950) 서울시 송파구 중대로 135 한국인터넷진흥원 개인정보침해신고센터
▶ 개인정보 분쟁조정위원회 (한국인터넷진흥원 운영)
– 소관업무: 개인정보 분쟁조정신청, 집단분쟁조정 (민사적 해결)
– 홈페이지: privacy.kisa.or.kr
– 전화: (국번없이) 118
– 주소: (138-950) 서울시 송파구 중대로 135 한국인터넷진흥원 개인정보침해신고센터
제10조(개인정보 처리방침 변경)
- 이 개인정보 처리방침은 4. 1부터 적용됩니다.
CONTRACT: Terms and Conditions
Chapter 1 General Provisions
Article 1 [Purpose]
These Terms and Conditions are intended to regulate the rights, obligations, and responsibilities between the “Business” and “Members” in relation to the use of e-learning services provided online by “CA Academy” (hereinafter referred to as the “Business”) through the website and family website.
Article 2 [Definition of Terms]
The definitions of terms used in these Terms and Conditions are as follows:
① “Business” refers to a person who provides the “e-learning service”.
② “Member” refers to a person who accesses the “Business” website, enters into an e-learning usage agreement, and uses the “e-learning service”.
③ “Non-member” refers to a person who accesses the “Website” but does not agree to these Terms and Conditions and is therefore not issued an “ID”.
④ “User” refers to a “Member” and “Non-member” who accesses the “Website” and uses the “e-learning service” such as “Content” provided by the “Business” in accordance with these Terms and Conditions.
⑤ “E-learning content” refers to educational content created using electronically processed codes, letters, shapes, colors, voices, sounds, images, videos, etc.
⑥ “E-learning service” or “service” refers to all educational services such as “e-learning content” and various learning materials, test information, etc. provided in addition to it.
⑦ “ID” refers to a combination of codes, letters, numbers, etc. set by a “member” and approved by the “business operator” for the purpose of identifying the “member” and using the service.
⑧ “Password” refers to a combination of codes, letters, numbers, etc. set by a “member” to confirm that the “member” matches the “ID” and maintain sufficient confidentiality.
⑨ “Package” refers to “content” that allows the “business operator” to bundle multiple lectures into one for payment in order to provide discount benefits to the “member”. ⑩ “Personal information” refers to information about a living individual that can be used to identify the individual based on the name, resident registration number, etc. included in the information.
⑪ “Post” refers to information such as text, images, various files, links, and various comments posted by the “User” on the “Website”.
Article 3 [Specification and Revision of Terms and Conditions]
① The “Business” shall post the contents of these Terms and Conditions, the name of the business, the location of the business office, the name of the representative, the business registration number, contact information (telephone, fax, e-mail address, etc.), etc. on the initial screen of the “Service” so that the User can see them.
② The “Business” may revise these Terms and Conditions to the extent that it does not violate relevant laws such as the Act on Promotion of Information and Communications Network Utilization, the Act on Regulation of Terms and Conditions, the Lifelong Education Act, and the Consumer Protection Act. ③ When the “Business Operator” revises the Terms and Conditions, it shall post the effective date and reason for revision together with the Terms and Conditions before revision on the Company website for confirmation 7 days prior to the effective date, and may notify existing “Members” of the changed Terms and Conditions, effective date, and reason for revision (including explanation of important changes) via e-mail address, pop-up window, wired/wireless, etc.
④ When the Business Operator notifies or informs the Member of the revised Terms and Conditions in accordance with the preceding paragraph, if the Member does not express his/her intention within 7 days, it shall be deemed that he/she has expressed his/her intention, and if the Member does not expressly express his/her intention to reject, the Member shall be deemed to have agreed to the revised Terms and Conditions.
⑤ If the Member does not agree to the application of the revised Terms and Conditions, the Business Operator cannot apply the contents of the revised Terms and Conditions, and in this case, the Member may terminate the User Agreement. However, if there are special circumstances where the existing Terms and Conditions cannot be applied, the Company may also terminate the User Agreement.
Chapter 2 Membership Registration
Article 4 [Application for Membership Registration]
① Membership registration is completed when the “User” agrees to the terms and conditions and applies for membership registration, and the “Business Operator” approves the “User’s” application.
② When registering for membership in accordance with the provisions of the preceding paragraph, the “Personal Information” required for smooth use of the “e-learning service” provided by the “Business Operator” must be provided.
Article 5 [Approval of Membership Registration Application]
① The “Business Operator” approves the “User’s” application for membership registration in principle. However, the “Business Operator” may not approve applications that fall under any of the following items, and may cancel the approval even after approval. – If the name is not your real name
– If you use someone else’s name or personal information
– If you provide false information
– If you use a duplicate ID
– If you do not fill out the relevant information in the membership application form provided by the business operator
– If you have previously lost your membership due to violation of the business terms of use or related laws and regulations
– If you violate Article 19 [Member’s Obligations] of these Terms and Conditions
– If you apply for the purpose of disrupting social order or morals, or if you defame, slander, or insult others
– If you violate these Terms and Conditions or related laws and regulations
② If the “Business Operator” rejects membership application, it will notify the applicant.
③ In the following cases, the “Business Operator” may withhold approval until the reason is resolved. In the event that the capacity of the e-learning service related equipment is insufficient
In the event of technical or business performance impediments
In the event that there are other reasonable grounds and the “Business Operator” deems it necessary
Article 6 [Special Provisions on Minors Under 14 Years of Age]
① “Users” under 14 years of age must fully understand the purpose of collecting and using personal information and obtain the consent of their parents or other legal representatives before applying for membership and providing their personal information.
② “Business Operator” will not permit or cancel membership for “Users” under 14 years of age who have not completed the procedure for confirming the consent of their parents or other legal representatives.
③ Parents or other legal representatives of “Users” under 14 years of age may request to view, correct, or update personal information about the child or withdraw their consent to membership, in which case “Business Operator” shall take necessary measures without delay.
Article 7 [Change of Member Information]
① “Members” can view and change their personal information at any time on the “Information Change” page of the company website.
② “Business” is not responsible for any disadvantages that may arise due to “Members” not changing their personal information or not notifying “Business” of such changes.
Article 8 [Duty of Care Regarding Member ID and Password Management]
① “Members” are responsible for managing their “IDs” and “Passwords” and must not allow third parties to use them.
② If “Members” become aware that their “IDs” and “Passwords” have been stolen or are being used by third parties, they must immediately notify “Business” of this.
③ In the case of the preceding paragraph, the Business may request that the Member change his/her password or take other necessary measures to protect the Member’s personal information and prevent other illegal use of e-learning services, and the Member must faithfully comply with the Company’s request immediately. ④ The business operator shall not be liable for any disadvantages resulting from the member’s failure to faithfully fulfill the obligations under Paragraphs 2 and 3 of this Article.
⑤ If the member’s “ID” is at risk of personal information leakage, is anti-social or against public order and morals, or is at risk of being mistaken for the company or the company’s operator, the business operator may restrict the use of the relevant “ID.”
Article 9 [Withdrawal of membership and restriction and loss of qualifications]
① “Members” may discontinue use of the e-learning service and withdraw at any time.
② If a “Member” commits any of the following acts of misuse, the “Company” may restrict or suspend the member’s qualifications. – In case of simultaneous access from two or more PCs, mobile devices, or other electronic communication devices with the same “ID”
– In case of allowing others to use your “ID” and “e-learning content”
– In case of selling, renting, or advertising your “ID” and “e-learning content” to others
– In case of duplicating “e-learning content”
– In case of committing other acts that violate related laws
③ If a “member” repeats the same act or fails to correct the cause within 30 days after the restriction or suspension of membership, the “company” may revoke the membership.
④ In case the “business operator” revoke the membership, the member registration will be canceled and the “ID” will be deleted. The “company” will notify the “member” of this and give the “member” at least 30 days to explain before the cancellation of the membership registration.
Chapter 3 E-learning Service Use Agreement
Article 10 [Provision of information on transaction conditions such as e-learning service contents]
The “Business Operator” shall display the following items on the content or its packaging.
Name, type, content, and period of use of the content
Price of the content (if the price has not been determined, the specific method of determining it), payment method, and payment period
Matters regarding the deadline, method of exercise, and effect of withdrawal of subscription and termination of contract
Article 11 [E-learning Service Use Fees]
① The usage fee and payment method of the paid “Service” shall be in accordance with the contents specified on the relevant “Service” and payment page.
② “Points” or “Coupons” refer to virtual payment methods operated by the “Business Operator” to provide benefits to “Members”, and the “Company” may change the policy regarding “Points” according to the “Company’s” operating situation and post it on the “Website”.
Article 12 [Establishment and Procedure of E-Learning Service Usage Agreement]
① An “e-Learning Service” usage agreement is concluded when a “Member” applies for the “Business Operator’s” e-Learning service and the “Business Operator” approves it.
② If the “Business Operator” confirms that the “Applicant” has paid the usage fee using the payment method stipulated by the “Business Operator”, the “Business Operator” will approve the paid “e-Learning Service” usage application without delay.
③ In the following cases, the “Business Operator” may restrict the approval of the preceding paragraph and reserve the approval until the reason is resolved.
In the case of non-payment of the paid “service” usage fee
In the case of a total amount of the paid “service” application and the total amount paid do not match
In the case of other reasonable causes that the “Company” deems necessary
④ In the case of restricting or reserving the approval of the paid “service” usage application pursuant to the preceding paragraph, the “Business Operator” must notify the “Applicant” of this.
Article 13 [End of the Course Period]
Even if the “Member” does not start taking the course or stops taking the course during the course after the “Business Operator” approves the use of the paid “Service,” the course period will automatically proceed after the end of the specified period of time posted on the “Content” packaging or “Website.”
Article 14 [Overpayment]
① In the event of an overpayment, the “Business Operator” will refund the full amount of the overpayment using the same method used to pay the usage fee. However, if the refund cannot be made using the same method, the “Business Operator” will notify the “Member” in advance and refund the overpayment according to his/her choice.
② In the event of an overpayment due to a reason attributable to the “Business Operator,” the “Company” will refund the full amount of the overpayment regardless of contract costs, fees, etc. However, in the event of an overpayment due to a reason attributable to the “Member,” the “Member” will bear the cost of refunding the overpayment within a reasonable range. ③ In the event that the “Business Operator” refuses to refund the overpayment claimed by the “Member”, the “Business Operator” shall prove that the usage fee was properly charged.
④ The “Business Operator” shall process a refund for overpayments other than those stipulated in Paragraphs 1 through 3 in accordance with the Content User Protection Guidelines.
Article 15 [Provision and Suspension/Interruption of E-Learning Services]
① The “Business Operator” may temporarily suspend the provision of the “E-Learning Service” in the event of maintenance, inspection, replacement, malfunction, communication interruption, or other significant operational reasons of information and communication equipment such as computers.
② The “Business Operator” shall compensate the “User” for damages caused by the suspension/interruption of the “E-Learning Service” in accordance with the “Consumer Dispute Resolution Standards”. ③ In the event that the “Business Operator” is unable to provide the “e-learning service” (service interruption) due to reasons such as abandonment of business, change of business type, or integration between companies, the “Business Operator” shall notify the “User” of the fact and refund the usage fee after deducting the “User’s” usage fee within 7 business days from the date of notification.
Article 16 [Changes to e-learning services]
① In the event that there is a significant operational or technical necessity, the “Business Operator” may change the usage method and usage time of the “e-learning service” provided to the “User”. In this case, the “Company” shall post the date, content, reason, etc. of the change on the initial screen of the relevant “e-learning service” at least 7 days prior to the change and notify the “User”.
③ In the case of paragraph 1, the “User” may request the “Business Operator” to provide the service prior to the change. However, if this is impossible, the “Business Operator” or the “User” may terminate the contract.
Article 17 [Deletion of Posts, etc.]
① The “Business Operator” may delete posts on the bulletin board it operates without prior notice if it determines that they fall under any of the following:
– If they contain content that defames or damages the reputation of a specific person or business operator
– If they contain content that violates public order and morals
– If they contain content that infringes on the copyrights of the business operator, the copyrights of third parties, or other rights
– If they exceed the posting period specified by the business operator
– If they determine that they violate these Terms and Conditions and related laws and regulations
② If a person whose legal or social interests have been infringed by information posted by the “Business Operator” on the bulletin board, etc., may request the “Business Operator” to delete the information in question or post a rebuttal. In this case, the “Business Operator” shall take necessary measures without delay and notify the “User” who requested the processing result.
Article 18 [Copyright]
① The copyright for all content provided by the business belongs to the business.
② Members must not infringe copyright by recording, copying, editing, exhibiting, transmitting, distributing, selling, broadcasting, or performing information obtained by using the services provided by the business without the prior consent of the business.
③ Criminal charges may be filed if additional illegal sharing is detected.
Article 19 [Personal Information Protection]
① The business attaches great importance to the protection of members’ personal information and does its best to thoroughly protect personal information provided to the business online by members while using the business’s e-learning services.
② Detailed information related to personal information protection can be found in the personal information handling policy provided in electronic form on the company website.
Chapter 4 Cancellation of e-learning service usage contract, cancellation/termination, and refund
Article 20 [Member’s 7-day subscription cancellation]
① A “member” who has entered into a usage contract with a “business operator” and “content” may cancel the subscription within 7 days from the date of approval for use of the “e-learning service.”
② The right to cancel the subscription may not be exercised in any of the following cases:
– If the goods are lost or damaged due to a reason attributable to the “member”
– If the value of the goods is significantly reduced due to the use or partial consumption of the “member”
– If the value of the goods is significantly reduced to the extent that it is difficult to resell them over time
– If the packaging of goods that can be copied is damaged
③ If a member has taken a purchased course, or has opened or downloaded a lecture file or material using an electronic device for learning such as a computer, laptop, or tablet PC, or has received it by mail or e-mail, etc., the member may not cancel the subscription if it falls under Paragraph 2, Subparagraph 4 above. ③ If a member cancels a subscription, the business operator will refund the remaining usage fee after deducting the usage fee of the goods, etc. (in the case of taking classes through distance learning based on the usage time of fixed-term flat-rate products, package discount courses, etc., the usage fee corresponding to the number of days of use based on the course purchase date is deducted, and in the case of taking classes through distance learning based on the number of learning sessions, the usage fee corresponding to the number of classes taken (downloaded) based on the total number of classes) within 7 business days from the date of receiving the goods, etc. from the member.
④ If a member cancels a subscription, the goods, etc. supplied by the company for taking the course must be returned, and the member shall bear the corresponding cost.
Article 21 [Refund when a member cannot cancel a subscription]
① A member must express his/her intention to request a refund to the company through a method such as a phone call through the customer center, or through the website bulletin board, and the company will receive a refund request and, after confirming the member’s request and the refund policy, refund the money in accordance with the provisions of these Terms and Conditions. ② Opening the lecture file or opening or downloading the lecture file on a computer, laptop, tablet PC, smartphone, or other electronic learning device, or receiving materials by mail or e-mail, etc., is considered as having taken the course.
③ In the case of a refund, the standard price of the product the member has already taken will be deducted and only the remaining amount will be refunded.
Article 22 [Refund Criteria]
① Refund Criteria for Courses
The business operator will apply the refund criteria below and refund the member within 7 business days from the date of occurrence of the reason for return.
The following refund policy applies to online courses, etc.
– Refund: Refunds are possible within 7 days from the payment date.
※ Opening or downloading the lecture file, opening or downloading the lecture file or materials on a computer, laptop, tablet PC, smartphone, or other electronic learning device, or receiving materials by mail, e-mail, etc., is considered as having taken the course and a refund is not possible. ② Special Courses
Special courses refer to event-based courses, irregular courses, and special planning courses, and separate cancellation, change, and refund regulations may apply to them.
③ If you share your ID and courses, your membership will be revoked and refunds will not be possible.
Article 23 [Changes to courses eligible for refunds and refunds in case of forced withdrawal]
① If you change a course that meets the refund conditions to another course, you cannot change it directly and must reapply or contact the customer center after processing the refund under the same conditions as the refund.
② If a member violates the relevant laws and regulations and the provisions of these Terms and Conditions and is forcibly withdrawn by the business operator, the refund regulations of this Article will not apply.
Article 24 [Method of refund]
① In the event that the “Business Operator” refunds the usage fee, etc. to the “User,” in principle, the refund will be made using the same method or an alternative method used when the “User” paid the fee.
② If a refund is not possible using the same method, the reason and a different refund method will be notified in advance.
Chapter 5 Compensation for Damages, etc.
Article 25 [Compensation for Damages]
If a member violates the provisions of these Terms and Conditions and causes damage to the Company or a third party, the member who violated the Terms and Conditions shall be responsible for compensating the damages incurred by the Business Operator and the third party.
Article 26 [Company’s Disclaimer]
① The “Business Operator” shall not be liable for damages incurred by the “User” if it is unable to provide the “e-learning service” due to a natural disaster or other force majeure.
② The “Business Operator” shall not be liable for any disruption in the use of the “e-learning service” due to the “User’s” reasons.
③ The “Business Operator” shall not be liable for the reliability, accuracy, etc. of information, data, facts posted on the bulletin board by the “User” or a third party.
③ The “Business Operator” shall not be liable for any disputes, etc. that may arise between the “Users” or between the “Users” and a third party through the “e-learning service”. ④ If the user demands compensation or indemnification from the business operator or instructor, the amount shall be limited to the user’s actual tuition fee.
⑤ If the business operator compensates or indemnifies the user, the amount shall be limited to the user’s actual tuition fee.
Article 27 [Dispute Resolution]
① The “Business Operator” shall appropriately and promptly process opinions or complaints raised by the “User” and notify the user of the results. However, if prompt processing is difficult, the “Business Operator” shall notify the “User” of the reason and processing schedule.
② If the “Business Operator” does not process opinions raised by the “User” due to them being unjustified, the “Business Operator” shall notify the user of the reason for the objection.
Article 28 [Jurisdiction]
① Disputes between the “Business Operator” and the “User” regarding the “Content” use agreement shall be under the exclusive jurisdiction of the Seoul Central District Court of the Republic of Korea. ② The business operator and the user shall first try to resolve the dispute through agreement, and if an agreement is not reached, they shall first apply for mediation procedures in court of Seoul Central District Court of the Republic of Korea.
Article 29 [Individual Terms and Conditions]
① These terms and conditions are the basic agreements of the service use agreement established between the “Business Operator” and the “User.” If necessary, the “Business Operator” may determine matters applicable to specific services (hereinafter referred to as “Individual Terms and Conditions”) and announce them in advance. If a member agrees to these individual terms and conditions and uses a specific service, the individual terms and conditions shall be applied preferentially, and these terms and conditions shall have supplementary effect.
② If necessary, the “Business Operator” may determine detailed individual contents related to the use of the service (such as usage policies) and announce them through the website, etc.
Article 30 [Individual Terms and Conditions, Special Provisions]
“Users” shall not claim any civil, criminal, or other legal liability related to the specific content of the lecture, including contractual liability and damages liability, and the Business Operator and the instructor shall not be held liable for this.
① The lectures and materials are helpful materials for studying for the US Bar Exam. It is not designed to accurately predict actual exam questions. There is no guarantee or assurance that the lecture content and material content will be included in the actual exam.
② The content of the lecture and material may differ from the opinions of the actual exam examiner, and the correct answers or conclusions may differ depending on changes in laws or precedents, various academic theories, etc.
③ Lecture content, instructor explanations, subtitles, etc. may contain errors or content from before the revision of laws or changes in judgments.
If the user discovers an error in the lecture content, etc., he/she must notify the business operator, and if the “business operator” becomes aware of it, he/she must make every effort to correct and improve it using videos, subtitles, bulletin boards, etc.
The “user” is aware of, understands, and agrees to the above. ( o )
[Supplementary Provisions] These Terms of Use will be effective from April 1, 2025.